Hulp voor Lombok

ERVARING Jurgen benaderde mij toen ik net een hulpactie voor de slachtoffers van de aardbevingen op Lombok had opgezet. Hij wilde ons project graag steunen door het aanbieden van het maken van een filmpje. Het werd een super filmpje waar ons doel heel duidelijk naar voren kwam, waar emoties van de deelnemers te zien zijn en wat in een hele korte tijd de essentie laat zien. Wij allen vonden het samenwerken met Jurgen en Casper ontzettend prettig, omdat emoties heel hoog zaten, was het erg fijn hoe zowel Jurgen als Casper ons op ons gemak wisten te stellen. We zijn super blij met het resultaat! Namens "Help Lombok", hartelijk dank!

WAT IS HET Passend in onze doelstelling om minimaal één keer per jaar kosteloos een productie voor een maatschappelijk belang te maken hebben we voor een inzamelingsactie voor de slachtoffers van de aardbevingen op en rond Lombok een promo gemaakt. Het doel van deze promo is ondersteuning te bieden aan de boodschap van de actie zodat er méér geld ingezameld wordt. De actie is een sympathiek initiatief van een groep reizigers die op Lombok was tijdens de bevingen.

DE UITVOERING De promo voor social media moet heel kort zijn. Het persoonlijke van deze actie -de begeleidster gaat het verzamelde bedrag op korte termijn zelf overhandigen aan de lokale bevolking- moet o.i. sterk doorklinken in het verhaal. Om die reden hebben we er in overleg voor gekozen de begeleidster zelf de in- en outro te laten doen en een tekstvoorstel geschreven. Om er zeker van te zijn dat deze tekst kort en bondig zou blijven hebben we de autocue ingezet. Voor extra betrokkenheid van de kijker hebben we een aantal leden van de reizigersgroep een ervaring laten vertellen en die in chronologische volgorde gemonteerd. Weloverwogen hebben we beelden van destructie of grote emoties vermeden. Als favoriete locatie hadden we het Tropenmuseum in Amsterdam hoog op ons lijstje staan. Daarom was het extra mooi dat wij daar belangeloze medewerking kregen voor de opnames; in één woord super. Maandags gefilmd, donderdags opgeleverd; veel sneller gaat het toch niet. Een extra versie van de promo is korter en met een lengte van 58 seconden speciaal voor Instagram gemaakt.

The making of

  • Wàt een fantastische locatie!

  • De tekst loopt zoals zorgvuldig bedacht dankzij de autocue

  • Even tijd voor pauze.

  • Casper stelt de vragen.

  • Het slateboard klakt, de opnames kunnen beginnen!

  • Het is een openbare ruimte dus zo min mogelijk meenemen.

Onze klanten