Nieuw concept auto veiling

ONZE OPDRACHT Autobedrijf Rijnland zette een nieuw fenomeen in de markt: een autoveiling voor particulieren. Waar een autoveiling voor handelaren al jaren gemeengoed is moest dit nieuw in de markt gezet worden. Wij zijn gevraagd een film te maken waarin het proces voor een particulier duidelijk gemaakt werd. De makkelijkste methode daarvoor was een "klant" te volgen in dit proces met als gevolg dat koper en verkoper elkaar later troffen op straat: als trotse eigenaar van een leuke auto en een tevreden verkoopster.

ONZE OPDRACHTGEVER Theo Peeters: in 2012 verzocht mijn opdrachtgever Autoveiling Rijnland mij om een marketing campagne op te zetten voor een autoveiling voor particulieren. Social media was het steekwoord, dus een film die ging ‘zwerven over het internet’ mocht niet ontbreken. Via mijn netwerk kwam ik in contact met Jurgen van Slateboard, en in twee dagen was het draaiboek al klaar. Vervolgens heeft Jurgen in een dag tijd een informatieve en humoristische promotiefilm gemaakt. Snelheid, professionaliteit en vakmanschap zijn de sleutelwoorden die bij Jurgen passen! Binnen 4 dagen had Autoveiling Rijnland een geweldig online visitekaartje!

The making of

  • Hier vindt het uiteindelijke bieden plaats, onder leiding van een veilingmeester.

  • Tussentijds beoordelen we het geschoten materiaal zodat alles op één dag klaar is.

  • De kandidaat koper verscheen op de fiets; daartoe hebben we ook een camera aan de fiets gemonteerd.

  • Na de opnames voor de internetfilm hebben we ter plaatse nog meer opnames gemaakt. Hier het gebruik van de jib.

  • Een onderdeel van het script was dat de aspirant koper langs een billboard fietste en zo op het idee kwam om de veiling te bezoeken. Dat het billboard feitelijk op een plek stond waar je met een fiets niet komt maakt voor het verhaal niet uit.

  • Een autoshowroom is vaan vanwege de eenzijdig invallende hoeveelheid licht een lastige plaats om te filmen. Onze grootsensor camera's weten daar echter wel mee om te gaan.

  • Ook hier zien we de inzet van de glidetrack, dit keer voor een horizontaal dwars shot. Voor het meest vloeiende resultaat uitgevoerd met een camera die het dubbele aantal beelden draait als normaal

  • Vaak is de gefilmde persoon overmatig zelf kritisch. Dit keer gelukkig niet, goed gewerkt.

  • Naast de veiligheid voor de omgeving denken wij ook aan onze eigen veiligheid. In ieder geval werd er niet te hard gereden op dit stuk. De combinatie auto en jas deed, zoals wel vaker, wonderen.

  • Met de glidetrack zijn ook in de lengterichting mooie opnames mogelijk zonder de noodzaak om te zoomen. Dit geeft een realistisch perspectief.

Onze klanten