Oracle - Rabo collaboration event

ONZE OPDRACHT Voor een relatiedag van Oracle hebben wij in opdracht van Artdcom een korte film geproduceerd. Na een aantal brainstorm sessies kwamen we tot een zeer korte maar krachtige film. De locatie van de relatiedag was CitySense in Utrecht waar men op een scherm van 20 x 4 beelden kan projecteren met geluid van bioscoopkwaliteit. Omdat vanaf het begin vast stond dat het een interne film zou blijven werden we niet geremd door muziek- en/of beeldkeuzes. Hierdoor konden we al bestaand met eigen geschoten materiaal combineren en verwerken. De thema's die vanaf het begin vast stonden zijn uiteraard in de film verwerkt. De film is uiteindelijk vertoond op twee picture in picture schermen waarbij het beeld deels gespiegeld en de volgorde door elkaar gehaald is. Hierdoor leek het alsof er gelijktijdig twee films draaiden wat het dramatische effect versterkte. Ondanks de veranderende inhoud van de opdracht en plots verkorte productietijd is het ons gelukt een fraai resultaat neer te zetten waar Oracle zeer bij mee toonde. Het was een spannende maar leuke opdracht!

ONZE OPDRACHTGEVER AJ Luhulima, COO van Artdcom over de opdracht: wij wilden een introductie film om de samenwerking van Oracle en Rabobank te bekrachtigen. Als Full service communicatie bureau hebben wij een opdracht gegund aan Slateboard om een introductiefilm te produceren en vervaardigen waarin duidelijk naar voren moest komen de samenwerking tussen Rabobank ICT en Oracle. Doorloop van aanname opdracht tot oplevering was in dit geval 3 maanden. Vanwege de vele agenda's waar rekening mee moest worden gehouden was de uiteindelijke datum van het evenement vervroegd waardoor er maar een kleine week productie tijd was. Ook de eisen die de klant stelde waren niet altijd even makkelijk. Een dank aan Slateboard vanwege het meedenken en vanwege het snelle handelen. Er is een schitterende introductiefilm vervaardigd, die momenteel nog intern bij beide organisaties wordt getoond.

The making of

  • Onmiskenbaar Oracle rood.

  • Met mooie techniek wist CitySense de films pip te projecteren op het grote scherm.

  • Een bekende presentator praatte de middag aan elkaar.

  • Blauw staat voor Rabobank, rood voor Oracle. De door ons gekozen radartjes sloten naadloos aan op de uitnodiging van Oracle.

  • Sfeervolle ontvangst voor alle gasten, georganiseerd door Artdcom. Net als het gehele evenement.

  • Het Oracle kantoor in Utrecht is verwerkt in een geluidswal aan de snelweg en baadt in het licht.

  • Tegenlicht doet het goed bij vlaggen en een beetje wind doet de rest.

  • In de hal hebben we grootformaat timelapse opnames laten maken door Henk de Graaf Fotografie. Om privacy redenen zijn de gezichten vervaagd.

  • Een voorbeeld van één van de titelanimaties. "Two organisations with the same passion - to win". Ook hier weer het thema met de radartjes en nu als achtergrond.

  • Het Rabobank hoofdkantoor in Utrecht is zeer bijzonder vormgegeven. Dankbaar om te filmen.

Onze klanten